forum.maifemei.ro

forum.maifemei.ro (http://forum.maifemei.ro/)
-   Idei afaceri (http://forum.maifemei.ro/idei-afaceri/)
-   -   Cum sa faci firma? (http://forum.maifemei.ro/idei-afaceri/cum-faci-firma-74.html)

FemeEa 04 sep 2011 02:17:41

Cum sa faci firma?
 
Pasul I
Registrul Comertului – Rezervare nume firma
durata eliberare – 30 minute, cost – 0 RON
1. Te adresezi la Oficiul Registrului Comertului din orasul viitorului sediu social.
Aici (Oficiul National al Registrului Comertului) vei gasi informatii despre adrese, telefoane si program de lucru.
2. Trebuie sa stabilesti 3 variante de nume de firma.
Aici (baza de date cu firme) poti verifica daca deja exista numele dorit, iar aici (ghid nume firma) poti afla cum trebuie sa fie numele ales.
3. Actele necesare:
  • buletin in original
  • cerere tip (pe care o poti lua de la biroul de informare initiala sau o poti descarca de aici si sa o completezi cu datele tale)

Pasul II
Act Constitutiv firma
durata – 0 zile, cost – 0 RON/contra cost (daca se face la notar)
La pasul urmator ai nevoie de Actul Constitutiv al firmei.
Acesta poate fi facut:Pentru tehnoredactare ai nevoie de urmatoarele informatii:
  • stabilirea codurilor CAEN (aici ai toate informatiile necesare pentru a alege corect codurile CAEN)
  • rezervarea de nume
  • date asociat/asociati
  • date administrator

Pasul III
Contract de comodat sau de inchiriere
durata – 0 zile, cost – 0 RON/contra cost (daca se face contract de inchiriere)
Firma are un sediu social. In acest caz ai nevoie de un contract de comodat (iata un model) sau de un contract de inchiriere.

Pasul IV
Aviz de infiintare sediu social de la Asociatia de proprietari/locatari
durata eliberare – X zile (depinde de prezenta vecinilor), cost – 0 RON
Iata documentul pe care il poti tipari si completa cu datele necesare.

Pasul V
ANAF – obtinere certificat sediu social
durata eliberare – 5 zile lucratoare, cost – 4 RON
1. Te adresezi la Administratia Finantelor Publice din orasul/sectorul viitorului sediu social.
Aici (www.anaf.ro) vei gasi informatii despre adrese, telefoane si program de lucru.
Programul pentru municipiul Bucuresti este urmatorul:
Luni, Marti, Joi, Vineri intre orele 8.30 – 16.30
Miercuri intre orele 8.30 – 18.30
2. Actele necesare:
  • buletin in original si o copie xerox
  • cerere tip (pe care o poti lua de la ei sau o poti descarca de aici si sa o completezi cu datele tale)
  • rezervare nume firma
  • act de vanzare-cumparare imobil si 1 copie xerox
  • contract de comodat (2 originale)
  • act constitutiv firma
  • 4 timbre fiscale a cate 1 Leu (se cumpara de la posta)

Pasul VI
Notar – Declaratie ca indeplinesti conditiile pentru a detine calitatea de Asociat/Asociat Unic/Administrator
durata eliberare – 0 zile, cost – 37 RON (depinde de notar)
Declaratia/declaratiile (in cazul mai multor asociati) data/date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati

Pasul VII
Banca – depunere capital social
durata – 0 zile, cost – 200 RON + comision banca
1. Actele necesare:
  • buletin in original (copia se face la Banca)
  • act constitutiv
  • rezervare nume firma

Pasul VIII
Registrul Comertului – constituire/inregistrare fiscala firma
durata – 4 zile calendaristice, cost – 1 RON (dosar cu sina)
1. Te adresezi la Oficiul Registrului Comertului din orasul viitorului sediu social.
Aici (Oficiul National al Registrului Comertului) vei gasi informatii despre adrese, telefoane si program de lucru.
2. De la biroul de informare initiala ti se da o cerere, o anexa si o declaratie care trebuie completata.
3. Actele necesare:
  • dosar cu sina
  • buletin in original, o copie xerox
  • cerere tip (pe care o poti lua de la biroul de informare initiala sau o poti descarca de aici si sa o completezi cu datele tale)
  • anexa 1 (pe care o poti lua de la biroul de informare initiala sau o poti descarca de aici si sa o completezi cu datele tale)
  • declaratie model 2 (pe care o poti lua de la biroul de informare initiala sau o poti descarca de aici si sa o completezi cu datele tale)
  • rezervare nume firma
  • act constitutiv (original – pasul II)
  • specimen de semnatura (se face la ei – gratuit sau la notar) document
  • contract de comodat/inchiriere (original)
  • actul de proprietate al spatiului (copie)
  • aviz asociatia de proprietari/locatari (pasul IV)
  • certificat emis de administratia financiara care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta instrainarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit (pasul V)
  • documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, inregistrat la adninistratia financiara in circumscriptia careia se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social
  • declaratia/declaratiile (in cazul mai multor asociati) data/date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (vezi pasul VI)
  • declaratia/declaratiile (in cazul mai multor asociati) data/date pe propria raspundere, de catre fondatori, din care sa rezulte ca anterior datei inmatricularii societatii in registrul comertului nu a mai detinut si nu detine calitatea de actionar, asociat sau membru al organelor de conducere din cadrul unei intreprinderi constituite in spatiul economic european (document)
  • dovada privind efectuarea varsamintelor aporturilor subscrise de asociati la capitalul social (pasul VII)
  • cateva declaratii completate la ghiseul de depunere
Daca nu se opteaza pentru inregistrare platitor TVA, atunci un SRL-D se poate face in:
DURATA: 13 zile calendaristice, COST: 262 RON

Pasul IX
Banca – deschidere cont firma
durata – 0 zile, cost – 0 RON
1. Actele necesare:
  • buletin in original (copia se face la Banca)
  • act constitutiv
  • rezervare nume firma
  • certificat constatator
  • declaratii si cereri-tip specifice bancii (se completeaza pe loc)
  • stampila firma
  • contract de comodat/inchiriere (original)
  • actul de proprietate al spatiului (copie)

Pasul X
Punerea la evidenta
durata – 0 zile, cost – 0 RON
In termen de 10 zile lucratoare de la infiintare, microintreprinderea “S.R.L. – D.” trebuie sa notifice prin posta electronica oficiul teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie, denumit in continuare O.T.I.M.M.C., al Agentiei in a carui raza teritoriala isi are sediul, in vederea luarii in evidenta.

Pasul XI
ANAF – Inregistrare platitor in scopuri de TVA
durata – 15 zile lucratoare, cost – X RON
1. Te adresezi la Administratia Finantelor Publice din orasul/sectorul sediului social.
Aici (www.anaf.ro) vei gasi informatii despre adrese, telefoane si program de lucru.
Programul pentru municipiul Bucuresti este urmatorul:
Luni, Marti, Joi, Vineri intre orele 8.30 – 16.30
Miercuri intre orele 8.30 – 18.30
2. Actele necesare:
  • copie legalizata dupa buletinul administratorului/administratorilor
  • declaratia de mentiuni – formularul 010 (o poti descarca de aici)
  • anexa la declaratia de mentiuni prevazuta de O.M.F.P. 1984/2011 (Anexa 1, listata, obtinuta din programul de asistenta (vezi aici) si de un fisier in format “.xml” cu numele codului fiscal – ex.: 3166587.xml – trebuie si listat si pe suport magnetic)
  • copii ale documentelor din care rezulta detinerea legala a spatiilor cu destinatie de sediu social/sedii secundare (acte de proprietate, contract de comodat, contract de inchiriere, etc)
  • certificatul constatator emis de Registrul Comertului, din care rezulta ca persoana juridica indeplineste conditiile de functionare, sau nu desfasoara activitatile declarate la sediul social sau la sediile secundare
  • cerere de eliberare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA (o poti descarca aici)
  • stampila firma

sursa: jurnaluluneifemei.ro


Ora este GMT +2. Ora este acum 12:12:35.

Powered by vBulletin Versiunea 3.8.4
Copyright ©2000-2024 Jelsoft Enterprises Limited.


SEO by vBSEO 3.3.2